21 apr. 2013

Bokbloggsjerka

Dags  i Annikas bokbloggsjerka som denna helg ställer frågan enligt följande:

Att bokomslaget är viktigt för många har jag förstått, men hur viktig anser du att bokens titel är?

Tänker inte så mycket på titeln när jag tänker efter - vill nog säga att den är ganska betydelselös - men lägger förstås märke till långa titlar som till exempel och undrar varför så långa:
  • Vad vi pratar om när vi pratar om Anne Frank - Nathan Englander
  • Så som du hade berättat det för mig (ungefär) om vi hade lärt känna varandra  - Jonas Hassen Khemeri
  • Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött - Alex Schulman

8 kommentarer:

  1. Ja långa titlar och vackra titlar kommer man ihåg. Hoppas du haft en bra söndag
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit härligt idag med lässtund i solen :-)

      Radera
  2. Långa titlar är kul, tycker jag. Och ganska vågat eftersom de är svårare att komma ihåg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men man minns om man läst eller ej ;)

      Radera
  3. Jag är lite tveksam till långa titlar, men hittade en del jag gillade iallafall :) http://www.bokdetektiven.se/?p=667

    SvaraRadera
  4. De kan vara svåra att komma ihåg helt korrekt ;)

    SvaraRadera
  5. Jag bryr mig inte heller speciellt mycket om vad en bok heter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske därför jag har svårt att minnas titlar :P

      Radera